joi, 2 august 2012

O mare sărbătoare

Nu știu dacă ați observat până acum timeline-ul din partea de jos a acestei pagini. Nu cel cu vârsta Sânzianei, ci cel denumit „Mai mult decât lapte”. Mai adăugați la cifra de acolo un an și jumătate cu Lara (prea puțin dacă mă întrebați acum) și aveți motivul pentru care scriu acum despre alăptare.
Mai mult, ieri a început Săptămâna Internațională a Alăptării. Fiecare se pregătește cum știe de așa o sărbătoare: unele mame fac ce fac ele de obicei (alăptează :D), altele își amintesc frumos că au făcut-o cândva, iar unele aleg să vorbească despre efectele lipsei de informație legate de alăptare.
Mi-am propus ca pe viitor să văd cât mai puține proaspete mame care să nu știe ce e de știut legat de acest minunat proces, astfel încât să meargă totul blând și lin, cum se întâmplă când își faci temele.
Pentru asta, pun aici trei filmulețe pe subiect, fiecare unic și util în felul său. Mi s-a părut interesant un calcul făcut de doamna doctor Ana Culcer în cel de-al treilea film referitor la cheltuielile cu laptele praf în primul an de viață: 120 de milioane de lei vechi. Mărturisesc că habar n-am cât costă o cutie de lapte praf. Știam că e scump, dar suma asta chiar îmi dă fiori.

3 comentarii:

Roxana spunea...

Teo, suma aia e aiuristica:)). In fine, pana la urma nici nu conteaza cat costa lp, dar nu-mi plac exagerarile de genul asta.
Noi in primul an de viata al Andreei i-am dat Toepfer, care e cel mai scump cred. Si costa 250 lei pe luna, deci 3000 lei pe an. Departe de suma inaintata de dr. Culcer.
Ca sa cheltuiesti 12000 lei noi pe an inseamna ca acel copil mananca o cutie de lp pe zi. Asta e imposibil...
Eu sunt de acord sa fie promovata alaptarea, dar nu mi se pare corect sa arunci informatii gresite pe piata, doar de dragul de a combate ceva. (nu vb de tine, ci de dna. Culcer:d)

Mama spunea...

Posibil sa includa si costurile pentru toata armata de biberoane si sterilizatoare. Nu spune cum a ajuns la suma. Poate am gresit eu spunand ca e vorba doar de laptele praf in sine.

oana spunea...

Din pacate la Maria nu prea am avut succes cu alaptatul, atat din cauza lipsei mele de informare (mi se parea, inainte de nastere, un proces firesc, care vine de la sine), cat mai ales din cauza stresului. Oricum, nici nu prea am avut lapte, asta in mod cert. Poate daca as fi fost mai hotarata... cine stie... La Eva insa am avut mai mult succes, in principal pentru ca nu am mai fost asa stresata. Nici la ea nu am avut lapte suficient, dar biberonul a fost mai degraba o exceptie, decat o regula. Si acum, la 7 luni si jumatate, inca o alaptez, ceea ce pentru mine este nesperat (cu M m-am oprit pe la 6 luni, ca nu mai aveam deloc).
Oricum, suma de 12.000 de lei este fooooarte departe de realitate. Cred ca si noi dadeam tot cam 250 de lei pe luna, si asta doar in primele luni cand Maria manca doar lapte. Apoi suma s-a redus. Cu sterilizator si biberoane nici macar nu se apropie de acea suma.
Cert este ca de-abia la Eva mi-am dat seama ce am pierdut cu Maria...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...